Reklamační řád společnosti Artmediz s.r.o.
Reklamační řád společnosti Artmediz s.r.o.
1. Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád stanovuje pravidla pro uplatňování a vyřizování reklamací vad zdravotnických prostředků a příslušenství dodávaných společností Artmediz s.r.o., se sídlem Slapská 2115/1, 100 00 Praha 10 – Strašnice, IČ: 09548840, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C 337968
Reklamační řád je zpracován v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákonem č. 89/2021 Sb., o zdravotnických prostředcích, a dalšími platnými právními předpisy ČR a EU.
2. Podmínky pro uplatnění reklamace
Kupující má právo uplatnit reklamaci, pokud dodaný zdravotnický prostředek:
- je vadný nebo neodpovídá smluveným parametrům,
- je nefunkční nebo vykazuje nesprávnou činnost,
- byl poškozen při přepravě,
- má nedostatky v označení, návodu k použití nebo certifikaci.
Za vadu se nepovažují případy, kdy:
- k závadě došlo nesprávným používáním, skladováním nebo manipulací,
- byl prostředek upravován neoprávněnou osobou,
- se jedná o běžné opotřebení v souladu s charakterem použití.
3. Způsob a lhůta uplatnění reklamace
Kupující je povinen reklamaci uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady, a to:
- písemně na adresu sídla společnosti,
- nebo e-mailem na: reklamace@artmediz.cz
- ve výjimečných případech telefonicky: +420 241 444 222
Reklamace musí obsahovat:
- název a typ prostředku, číslo šarže/série,
- datum dodání (kopii dodacího listu nebo faktury),
- přesný popis závady, popř. fotodokumentaci,
- návrh na způsob vyřízení (např. výměna, oprava, slevové řešení).
Reklamaci lze uplatnit nejpozději do:
- pokud není mezi stranami výslovně sjednáno jinak, je lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění (záruka za jakost) stanovena na 12 měsíců od převzetí zdravotnického prostředku. V případě, že Artmediz s.r.o. poskytne záruku delší (např. 24 měsíců, nebo delší), je tato skutečnost uvedena ve smlouvě, dodacím listu nebo jiném ujednání mezi stranami.
- nebo ihned v případě podezření na závadu ohrožující zdraví či bezpečnost.
4. Vyřízení reklamace
Po přijetí reklamace:
- potvrdíme přijetí do 3 pracovních dnů,
- reklamace bude posouzena a vyřízena do 30 dnů ode dne doručení, není-li dohodnuto jinak,
- v případě uznání vady nabídneme: opravu,
- výměnu za bezvadný kus,
- přiměřenou slevu,
- nebo vrácení kupní ceny (pokud není možné jinak vyřešit). ,
Artmediz, s.r.o., Slapská 2115/1, 100 00 Praha 10 – Strašnice, IČ: 09548840; DIČ: CZ09548840
5. Spolupráce s výrobcem a SÚKL
V případě, že je nutné přezkoumat vadu prostředku výrobcem nebo autorizovaným servisem, bude reklamace vyřízena v odpovídající lhůtě dle jejich vyjádření. Zákazník bere na vědomí, že závažné nežádoucí příhody nebo podezření na vady ohrožující zdraví osob podléhají povinnosti hlášení SÚKL dle § 61 zákona č. 89/2021 Sb. Artmediz s.r.o. je připravena spolupracovat při zajištění hlášení a navazujících kroků.
6. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je k dispozici na webových stránkách společnosti a je součástí obchodních podmínek. Společnost si vyhrazuje právo na jeho změnu v případě změny právních předpisů nebo obchodní politiky.